Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

Ερωτήσεις και απαντήσεις για τα παιδικά καθισματάκια αυτοκινήτου




Επειδή όλους μας απασχολούν θέματα που σχετίζονται με τα καθισματάκια αυτοκινήτου και την ασφάλεια των παιδιών μας, τα Oneira Bebe μας απαντούν σε βασικά ερωτήματα!

Ερώτηση:  Είναι υποχρεωτικό να φοράμε τη ζώνη ασφαλείας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Ναι. Μόνο η χρήση της ζώνης ασφαλείας, ειδικά όταν υπάρχει αερόσακος, προστατεύει καλύτερα τη μητέρα και το μωρό που πρόκειται να γεννηθεί. Η μόνη οδηγία που πρέπει να τηρηθεί είναι το πέρασμα του κοιλιακού τμήματος της ζώνης κάτω από την κοιλιά για την αποφυγή σύνθλιψης του εμβρύου. Γι’ αυτό το λόγο υπάρχει και ειδική ζώνη προστασίας.

Ερώτηση: Ένα παιδικό κάθισμα από δεύτερο χέρι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς δισταγμό;
Θυμηθείτε: το καλύτερο κάθισμα είναι αυτό που ταιριάζει στο παιδί σας, το αυτοκίνητό σας και είναι εύκολο στην τοποθέτηση. Ακολουθείστε διάφορα κριτήρια ζωτικής σημασίας. Αυτά περιλαμβάνουν:
1.    Ηλικία και βάρος
2.    Τύπος οχήματος
3.    Σωστή τοποθέτηση καθίσματος αυτοκινήτου
4.    Νομοθεσία
5.    Η συμπεριφορά του 1ου χρήστη
Μην αγοράσετε ή  δανείζεστε κάθισμα από δεύτερο χέρι εάν δεν είστε 100% σίγουροι για τα παραπάνω κριτήρια
 -Για την αντοχή του. Μπορεί τα μέρη του καθίσματος να έχουν υποστεί από τον χρόνο αλλοιώσεις. Για παράδειγμα τα πλαστικά μέρη του καθίσματος, ειδικά στην Ελλάδα που το καλοκαίρι οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, μπορούν να υποστούν αλλοιώσεις με την πάροδο του χρόνου.  
-Να είστε σίγουροι ότι το κάθισμα δεν έχει εμπλακεί σε οποιοδήποτε ατύχημα. Τα καθίσματα αφού εμπλακούν μία φορά σε σύγκρουση πρέπει οπωσδήποτε να αντικαθίστανται.
-Να είστε σίγουροι ότι δεν λείπουν ζωτικά μέρη του καθίσματος.
*Δυναμικές δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν σε εγκεκριμένα εργαστήρια, τα οποία προσομοιώνουν τα τροχαία ατυχήματα, έχουν αποδείξει ότι ορισμένα τμήματα του παιδικού καθίσματος που έχουν ήδη υποστεί μία σύγκρουση, μπορούν να σπάσουν πιο εύκολα.
Σε γενικές γραμμές, συνιστούμε τη χρήση μιας ομάδας ειδικών καθισμάτων που είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες του παιδιού σας σε συγκεκριμένη φάση της ζωής του. Αυτά τα καθίσματα προσφέρουν επιπλέον άνεση και πρακτικότητα.

Ερώτηση: Πώς το κάθισμα ISOFIX διαφέρει σε περίπτωση μετωπικής ή πλευρικής σύγκρουσης σε σύγκριση με ένα άλλο κάθισμα τοποθετημένο με ζώνη;

Σε περίπτωση μετωπικής ή πλευρικής σύγκρουσης, το ISOFIX μειώνει τη δύναμη που ασκείται στο παιδί, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο τραυματισμού.
Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, το πόδι στήριξης (Support Leg) ή το Top Tether* ελαχιστοποιεί την κίνηση προς τα εμπρός του καθίσματος. Επιπλέον, η σταθερή σύνδεση ISOFIX διασφαλίζει ότι το κάθισμα ασφαλείας για παιδιά, επιβραδύνθηκε εξίσου γρήγορα, σε περίπτωση ενός ατυχήματος, όπως το ίδιο το αυτοκίνητο. Όλα αυτά μειώνουν την πίεση που ασκείται στην αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης, καθώς και τον κίνδυνο τραυματισμού στο κεφάλι. Ένα άλλο σημαντικό αποτέλεσμα της σύνδεσης ISOFIX, είναι ότι η πλευρική κίνηση του παιδικού καθίσματος ασφαλείας, ελαχιστοποιείται στην περίπτωση ενός ατυχήματος.
  * Top Tether είναι ο ιμάντας που τοποθετείται στον ειδικό γάντζο που υπάρχει στο πίσω μέρος του καθίσματος σας ή στο πάτωμα του χώρου αποσκευών.

Ερώτηση: Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της ISOFIX;

 1. Απλοποιημένη εγκατάσταση του καθίσματος στο όχημα. 

2. Μόνο περίπου το 30% των παιδικών καθισμάτων που είναι ασφαλισμένα με τη χρήση της ζώνης ασφαλείας του οχήματος έχουν τοποθετηθεί σωστά, ενώ όταν χρησιμοποιείται το σύστημα ISOFIX, γίνεται σωστή τοποθέτηση σε ποσοστό 96%. (Πηγή: Ασφαλιστικό Ινστιτούτο GDV, Ομάδα 1)

3. Υπάρχει πιο ασφαλής σύνδεση μεταξύ του καθίσματος ασφάλειας των παιδιών και το σώμα του οχήματος. Είναι καλύτερη η επίδραση συγκράτησης για το παιδί στο κάθισμά του κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος. Αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχει λιγότερη δύναμη που εφαρμόζεται στο παιδί, που οφείλεται στην ελεγχόμενη μείωση της ενέργειας.
4. Τα καθίσματα ISOFIX μπορούν επίσης να ασφαλίσουν και σε αυτοκίνητα χωρίς σημεία στήριξης ISOFIX μέσω της χρήσης της ζώνης ασφαλείας. Αυτό χρησιμεύει μόνο στην περίπτωση που έχετε δύο αυτοκίνητα που το ένα διαθέτει σύστημα ISOFIX και το άλλο όχι. Δηλαδή γίνεται κι απλό κάθισμα.
5. Τα καθίσματα ISOFIX είναι επίσης ασφαλισμένα κατά την οδήγηση χωρίς το  παιδί. Αφορά καθίσματα ομάδας 2-3 (Group 2-3)
Για τους λόγους αυτούς, παιδικά καθίσματα ασφαλείας ISOFIX εξασφαλίζουν  καλύτερες επιδόσεις σε δοκιμές πρόσκρουσης σε σύγκριση με τα άλλα συμβατικά καθίσματα με ζώνη. Το σύστημα επομένως συνιστάται από τους ειδικούς της οδικής ασφάλειας και από ερευνητές ατυχημάτων.

Ερώτηση: Τι είναι το ISOFIX;
Το σύστημα ISOFIX είναι ένα διεθνές πρότυπο για τα σημεία υποδοχής παιδικών καθισμάτων στην καμπίνα των επιβατών. Υποδοχείς ISOFIX είναι τα μεταλλικά σημεία που βρίσκονται στη σχισμή ανάμεσα στην πλάτη και το κάθισμα, συνήθως στις δύο πίσω θέσεις του αυτοκινήτου. Τα περισσότερα αυτοκίνητα από το 2006 και μετά διαθέτουν στο στάνταρ εξοπλισμό υποδοχείς ISOFIX, επίσης όμως και κάποια παλαιότερα μοντέλα.
Σε αυτούς τους υποδοχείς “κουμπώνουν” οι ειδικοί βραχίονες της βάσης του ειδικού παιδικού καθίσματος συμβατού με το ISO
FIX και με ειδικές πράσινες ενδείξεις, μας δείχνουν ότι το κάθισμα έχει τοποθετηθεί σωστά.
Το συγκεκριμένο σύστημα έχει αναπτυχθεί, διότι έρευνες έχουν δείξει ότι το ποσοστό εσφαλμένης χρήσης του παιδικού καθίσματος ξεπερνά το 70%.
 
Ερώτηση: Πώς μπορώ να ξέρω εάν το αυτοκίνητο μου διαθέτει υποδοχείς ISOFIX ;

Ανατρέξτε στο εγχειρίδιο χρήσης του κατασκευαστή ή απευθυνθείτε σε κάποιο αντιπρόσωπο του κατασκευαστή αναφέροντας το μοντέλο και το έτος κατασκευής του αυτοκινήτου σας.
   

Ερώτηση: Για πόσο πρέπει το παιδί μου να κοιτάει ανάποδα στη φορά κίνησης του αυτοκινήτου; Ποιο είναι το Σκανδιναβικό μοντέλο;
Η χρήση καθισμάτων που είναι στραμμένα ανάποδα στη φορά κίνησης του αυτοκινήτου είναι η πιο ασφαλής. Το παιδί είναι ασφαλέστερο να παραμένει αντεστραμμένο μέχρι τα όρια βάρους του καθίσματος. Όλα τα βρεφικά καθίσματα της κατηγορίας 0/0+ (0-13 κιλά) τοποθετούνται υποχρεωτικά ανάποδα. Στη Σκανδιναβία, η συντριπτική  πλειοψηφία των παιδιών παραμένει ανάποδα μέχρι 4 ετών, στην υπόλοιπη Ευρώπη μέχρι 9-12 μηνών, ενώ στις ΗΠΑ μέχρι 12-15 μηνών.
Το σκανδιναβικό μοντέλο αναφέρεται στην παρατεταμένη χρήση ανάποδων καθισμάτων μέχρι 4 ετών, κάτι που εκεί συμβαίνει εδώ και 45 χρόνια. Έρευνα μεγάλης σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας έδειξε ότι σε σύνολο 13.000 ατυχημάτων με εμπλεκόμενα 800 παιδιά από 0-4 ετών, οι σοβαροί τραυματισμοί σε παιδιά που ήταν σε ανάποδα τοποθετημένα καθίσματα ήταν 8%, ενώ σε παιδιά που ήταν σε καθίσματα που κοιτούσαν μπροστά 40%. Οι σκανδιναβικές χώρες είναι κάθε χρόνο στις πρώτες θέσεις της λίστας σχετικά με την ασφάλεια των παιδιών σε τροχαία ατυχήματα.

 Ερώτηση: Μέχρι ποια ηλικία πρέπει το παιδί μου να κάθεται σε παιδικό κάθισμα;
Πολλοί γονείς νομίζουν ότι το παιδικό κάθισμα είναι αναγκαίο μέχρι μια μικρή ηλικία 5-6 ετών. ΚΑΝΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ. Όλα τα συστήματα παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων είναι σχεδιασμένα για να προσφέρουν προστασία σε επιβάτες με ύψος από τουλάχιστον 135 εκατ. και πάνω. Τα παιδιά με ύψος κάτω από 135 εκατ. που είναι απλά δεμένα με τη ζώνη του αυτοκινήτου, έχουν ελλιπή προστασία και είναι εκτεθειμένα σε πολύ μεγάλο κίνδυνο σε περίπτωση ατυχήματος. Οι πιο συχνοί θάνατοι ή τραυματισμοί σε τέτοιες περιπτώσεις οφείλονται σε χτυπήματα στο κεφάλι (ανυπαρξία πλευρικής προστασίας) και στην κοιλιακή χώρα (η ζώνη πιέζει τα εσωτερικά όργανα στην κοιλιά επειδή είναι πολύ ψηλά για το παιδί).
Με βάση τον ΚΟΚ, η χρήση παιδικού καθίσματος στην Ελλάδα είναι υποχρεωτική μέχρι 12 ετών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ολλανδία η χρήση παιδικού καθίσματος είναι υποχρεωτική μέχρι το ύψος των 135 εκ. Στη Γερμανία μέχρι το ύψος των 150 εκ.

Ερώτηση: Εάν εμπλακώ σε κάποιο ατύχημα με το παιδί στο παιδικό κάθισμα, μπορώ να συνεχίσω να το χρησιμοποιώ;
Η γενική σύσταση είναι ΟΧΙ. Εάν εξαιρέσουμε μικροσυγκρούσεις με ταχύτητα παρκαρίσματος, ατυχήματα με ταχύτητα πάνω από 10χλμ/ώρα μπορούν να προκαλέσουν ζημιά σε ένα παιδικό κάθισμα ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές με γυμνό μάτι.
 
Ερώτηση: Πότε πρέπει να αλλάξω το κάθισμα;

Για λόγους ασφαλείας, θα πρέπει να κρατήσετε το κάθισμα σε κάθε στάδιο για όσο το δυνατόν περισσότερο - μέχρι να φτάσουν το όριο βάρους ή το κεφάλι να φτάνει στην κορυφή του καθίσματος. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα μωρά ως προς τα καθίσματα, που δένουν ανάποδα, και είναι ο ασφαλέστερος τρόπος ταξιδιού. Ο γενικός κανόνας της μετακίνησης του παιδιού σας με την επόμενη ομάδα είναι:

1ΟΝ Μετακίνηση από την ομάδα 0+( Group 0+) όταν το παιδί σας υπερβαίνει το όριο βάρους και μπορεί να σταθεί όρθιο χωρίς βοήθεια ή εάν το κεφάλι τους είναι υψηλότερο από το κάθισμα
2ΟΝ Μετακίνηση από ένα κάθισμα ομάδας 1(Group 1), όταν το άνω άκρο του κελύφους είναι περίπου στο ύψος των ματιών του παιδιού ή το παιδί σας υπερβαίνει το όριο βάρους.
Μην μετακινείτε τα παιδιά πολύ νωρίς για το Group 2-3, επειδή αυτά τα καθίσματα είναι φαρδύτερα για να φιλοξενήσουν παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας. Επίσης, οι ώμοι ενός νεότερου παιδιού είναι πιο στενοί και δεν μπορεί εύκολα να τους κρατήσει η ζώνη ασφαλείας. Έτσι ένα μικρό παιδί μπορεί εύκολα να γλιστρήσει κάτω από τη ζώνη, ειδικά όταν πέφτει για ύπνο.

Ερώτηση: Το παιδί μου αρνείται να μπει στο κάθισμα ή προσπαθεί να βγάλει τις ζώνες του. Τί να κάνω;
Το παιδί σας πρέπει να μάθει να κάθεται πάντα στο παιδικό κάθισμα και να έχει τις ζώνες δεμένες σωστά και σφιχτά. Χρησιμοποιείστε το δικό σας παράδειγμα με τη χρήση της ζώνης. Αρνηθείτε να ξεκινήσετε το όχημα εάν δεν έχουν όλοι δεθεί σωστά. Σε περίπτωση που το παιδί σας βγάλει τη ζώνη εν κινήσει, προσπαθήστε να σταματήσετε το συντομότερο δυνατό και εξηγήστε τους κινδύνους που συνεπάγεται μια τέτοια κατάσταση.
Τα παιδιά λειτουργούν σα “σφουγγάρια” από πολύ μικρή ηλικία και επηρεάζονται πολύ από τη συμπεριφορά των γονέων. Η υποδειγματική και πειθαρχημένη συμπεριφορά των γονέων στο αυτοκίνητο αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα για τα παιδιά.

Ερώτηση: Πόση ώρα επιτρέπεται να μείνει ένα μωρό σε βρεφικό κάθισμα αυτοκινήτου;
Όλα τα βρεφικά καθίσματα (κατηγορία 0-13 κιλών) έχουν πλάτη με κάποια κλίση (περίπου 45°). Ο βασικός τους προορισμός είναι η ασφαλής μεταφορά του μωρού στο αυτοκίνητο και αυτή η κλίση σε συνδυασμό με την υποχρεωτική ανάποδη τοποθέτηση προσφέρει τη μέγιστη προστασία για το μωρό μέσα στο αυτοκίνητο. Η γενική σύσταση είναι το μωρό να μη μένει πάνω από 2 ώρες σε μια συγκεκριμένη στάση όπως σε ένα τέτοιο κάθισμα υπό κλίση.   


Ερώτηση: Μπορώ να τοποθετήσω ένα παιδικό κάθισμα στη θέση του συνοδηγού,  ενώ το αυτοκίνητό μου έχει αερόσακο;
Εάν το παιδικό κάθισμα είναι στραμμένο ανάποδα, επιτρέπεται η τοποθέτησή του στη θέση του συνοδηγού, ΜΟΝΟΝ όταν ο αερόσακος του συνοδηγού είναι απενεργοποιημένος. Για την απενεργοποίηση του αερόσακου απευθυνθείτε στο εγχειρίδιο χρήσης του κατασκευαστή του αυτοκινήτου.
Εάν το παιδικό κάθισμα είναι στραμμένο να κοιτά μπροστά, επιτρέπεται μεν η τοποθέτησή του στη θέση του συνοδηγού, αλλά γενικώς δε συνιστάται. Εάν χρησιμοποιηθεί εκεί, σας συμβουλεύουμε να πάτε το κάθισμα του συνοδηγού όσο πιο πίσω γίνεται, ώστε να υπάρχει αρκετός χώρος για τον αερόσακο σε περίπτωση που ανοίξει.
 
Ερώτηση:  Γιατί είναι απαραίτητο το παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου;

Καθώς το 25% της μάζας του σώματος ενός νηπίου είναι συγκεντρωμένο στο κεφάλι (έναντι 6% ενός ενήλικα), ο αυχένας δεν μπορεί να αντέξει την καταπόνηση σε περίπτωση ατυχήματος.

Επίσης, η δομή της θωρακικής κοιλότητας του νηπίου, δεν είναι ακόμα κατάλληλη να προστατέψει τα όργανα σε περίπτωση βίαιης πρόσκρουσης με κάποιο αντικείμενο μέσα στο όχημα. Το κάθισμα αυτοκινήτου είναι απαραίτητο γιατί θα αναλάβει να συγκρατήσει το παιδί στη θέση του και να απορροφήσει την ενέργεια της πρόσκρουσης σε περίπτωση ατυχήματος.

Ερώτηση:  Είναι ασφαλές να κρατάμε τα παιδιά στην αγκαλιά μας μέσα στο αυτοκίνητο;

Καθόλου ασφαλές, γιατί όχι μόνο τα χέρια σας δεν αντέχουν να συγκρατήσουν το παιδί σε περίπτωση σύγκρουσης, αλλά το χειρότερο είναι, πως το παιδί λειτουργεί ως αερόσακος για σας που μπορεί να το συνθλίψετε με το βάρος σας.

Ερώτηση:  Αρκεί μόνο η χρήση της ζώνης ασφαλείας του αυτοκινήτου;

Όχι, oι ζώνες ασφαλείας των αυτοκινήτων είναι σχεδιασμένες για σωματότυπο ενήλικα, με ελάχιστο ύψος 1,50 μέτρο. Για το λόγο αυτό, είναι ακατάλληλες για παιδιά, που είναι μικρότερου ύψους και διαθέτουν εντελώς διαφορετική κατανομή βάρους και δομή σώματος.

Ερώτηση: Ποια είναι η καλύτερη θέση στο αυτοκίνητο για να τοποθετήσω το παιδικό κάθισμα;
Η απάντηση δεν είναι απλή γιατί εξαρτάται από διάφορες παραμέτρους. Θεωρητικά, η μεσαία θέση του πίσω καθίσματος είναι η πιο ασφαλής με την έννοια ότι αυτό το σημείο έχει τη μεγαλύτερη απόσταση από κάθε πλευρά του αυτοκινήτου, άρα και τις μικρότερες πιθανότητες τραυματισμού σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Δεν έχουν όμως όλα τα αυτοκίνητα ζώνη 3 σημείων εκεί που είναι απαραίτητη για την τοποθέτηση του παιδικού καθίσματος ή υποδοχείς ISO
FIX (απαραίτητοι για τοποθέτηση βάσης ISOFIX ). Μεταξύ των 2 πίσω θέσεων, συνιστάται περισσότερο αυτή πίσω από το συνοδηγό. Οι συγκρούσεις από τη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου είναι κατά τι λιγότερες από εκείνες στην αριστερή. Επίσης όταν είμαστε στο δρόμο και θέλουμε να κάνουμε μία στάση λόγω ανάγκης, σταματάμε πάντα δεξιά και η πόρτα αυτή δεν είναι στη μεριά του δρόμου αποφεύγοντας έτσι άλλες δυσάρεστες συνέπειες.
Σχετικά με τη θέση του συνοδηγού υπάρχει αρκετή σύγχυση. Σε διάφορες ιστοσελίδες και μπλογκς αναφέρεται ότι δεν πρέπει να τοποθετούνται παιδικά καθίσματα στο κάθισμα του συνοδηγού. Αυτό δεν είναι σωστό, τουλάχιστον για τα καθίσματα της κατηγορίας 0/0+ (0-13 κιλά). Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, τα τελευταία χρόνια, έχουν θωρακίσει πολύ το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, αφού οι μετωπικές συγκρούσεις είναι οι πιο συχνές. Η απόφαση τοποθέτησης ή μη βρεφικού καθίσματος στη θέση του συνοδηγού, εξαρτάται περισσότερο από τις συνήθειες χρήσης του αυτοκινήτου. Μία μητέρα η οποία χρησιμοποιεί πολύ συχνά το αυτοκίνητο μόνη της, με το νεογέννητο μωρό της, θα μπορούσε να έχει το βρεφικό κάθισμα στη θέση του συνοδηγού και να έχει καλύτερο έλεγχο του παιδιού και άρα καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου (πάντα υπό τον όρο ότι έχει απενεργοποιήσει τον αερόσακο). Αντίθετα, εάν η χρήση του αυτοκινήτου είναι πιο συχνή από όλη την οικογένεια, είναι πιο βολικό τα μωρά να είναι πίσω και να ελέγχονται από ειδικούς αμβλυγώνιους καθρέπτες.
Συμπερασματικά: οι πίσω θέσεις, θεωρούνται γενικά ιδανικότερες για την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων. Ειδικές όμως συνθήκες (μαμά μόνη με βρέφος) μπορεί να μας οδηγήσουν στην επιλογή της θέσης του συνοδηγού.

Ερώτηση:  Πότε και από πού μπορούμε να προμηθευτούμε το κατάλληλο καθισματάκι;

Το πρώτο παιδικό κάθισμα χρειάζεται αμέσως βγαίνοντας από το μαιευτήριο! Η μεταφορά του νεογέννητου με καλαθούνες ή πορτ-μπεμπέ που δεν δένονται στο αυτοκίνητο, θεωρείται επικίνδυνη. Μάλιστα, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες πριν την αναχώρηση από το μαιευτήριο, το αυτοκίνητο ελέγχεται από το ιατρικό προσωπικό για να επιβεβαιωθεί ότι οι γονείς έχουν αγοράσει και τοποθετήσει σωστά το παιδικό κάθισμα γιατί μόνο έτσι μπορεί να μεταφερθεί με ασφάλεια το νεογέννητο στο σπίτι. Τα καθίσματα που έχουν σχεδιαστεί για τους πρώτους μήνες ζωής ενός μωρού έχουν μαλακή επένδυση, μεταφέρονται εύκολα χωρίς να ενοχλείται το μωρό και εξασφαλίζουν μεγάλη άνεση κι ασφάλεια.

Ερώτηση:  Οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν το δικαίωμα να προβούν σε προσφυγή αν τα παιδιά δεν μεταφερόταν σωστά;

Ναι, ο ασφαλιστής έχει το δικαίωμα να μειώσει την παροχή αν ο ασφαλισμένος ενήργησε με σοβαρή αμέλεια. Εν γένει, βαρύ παράπτωμα υπάρχει όταν ο οδηγός δεν τηρεί την υποχρέωσή του να μεταφέρει το παιδί με, τον από το νόμο προβλεπόμενο, ασφαλή τρόπο..

Ερώτηση:  Σε ποιο ύψος πρέπει να ρυθμίζουμε τις ζώνες του παιδικού καθίσματος;

Οι ζώνες του παιδικού καθίσματος πρέπει να ρυθμίζονται στο ύψος των ώμων του παιδιού.

Ερώτηση:  Σε ποιο ύψος πρέπει να περάσει η ζώνη του αυτοκινήτου;

Η ζώνη του αυτοκινήτου πρέπει να περνάει πάνω από τον ώμο του παιδιού (κλείδα). Όλες οι άλλες θέσεις, πολύ ψηλά (πάνω από το λαιμό) ή πολύ χαμηλά (κάτω από τη μασχάλη) είναι άκρως επικίνδυνες και συνεπώς πρέπει να αποφεύγονται.
 ΣΩΣΤΟ

Ερώτηση:  Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το παιδικό κάθισμα με τον αερόσακο ενεργοποιημένο;

Ο μόνος περιορισμός αφορά στα παιδικά καθίσματα της Ομάδας 0+. Προσοχή να μην τοποθετείτε τα καθίσματα αυτής της ομάδας στο κάθισμα του συνοδηγού με τον αερόσακο ενεργοποιημένο ή σε καθίσματα των οποίων τους αερόσακους δε μπορείτε να απενεργοποιήσετε. Όλα τα παιδικά καθίσματα που ανήκουν στις άλλες Μαζικές Ομάδες, μπορούν αντιθέτως να τοποθετηθούν ακόμα και με τον αερόσακο. Σε αυτή τη περίπτωση συνιστάται να τραβήξετε πίσω το κάθισμα όσο το δυνατόν περισσότερο. Όσον αφορά τους πλάγιους αερόσακους δεν υπάρχουν περιορισμοί. Μην αφήνετε το παιδί να ακουμπά το κεφάλι απευθείας στο σημείο ανοίγματος του αερόσακου

Ερώτηση:  Πώς μπορούμε να ελέγξουμε αν η τοποθέτηση έγινε σωστά;

Πρώτα απ' όλα ελέγξτε ότι οι ζώνες περνούν από τους ειδικούς οδηγούς, ακριβώς όπως φαίνεται στο εγχειρίδιο οδηγιών. Οι οδηγοί αυτοί έχουν χρώμα. Γαλάζιο όταν το κάθισμα δένετε ανάποδα και κόκκινο όταν αυτό δένετε με μέτωπο μπροστά. Στη συνέχεια, βεβαιωθείτε ότι οι ζώνες είναι πολύ καλά τεντωμένες.

1 σχόλιο:

  1. Πρέπει να υπάρχει καλή πληροφόρηση, δεν παίζουμε με την ασφάλεια του παιδιού μας. Πρεπει να εστιασουμε σε καθίσματα που έχουν όλα τα πρότυπα ασφάλειας. Εγω πήρα αυτό https://www.baby-avenue.gr/gia-thn-metafora/paidika-kathismata-autokinitwn/kathismata-autokinitwn-0-25-kila/kathisma-aftokinitou-speedy-2010blue

    και είμαι ευχαριστημένος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αλλεργίες στην Παιδική Ηλικία

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση στις αλλεργίες τόσο στα παιδιά όσο και στους ενήλικες. Αν βασιστούμε στα τελευταία δε...